Alimentatia si marketingul

De ani de zile suntem bombardati cu tot felul de reclame:
-mananca spanac, are fier
-untul face colesterol, ia margarina
-carnea are fibre
-carnea nu are fibre
-laptele e cel mai bun pentru oase
-nu e alta proteina decat cea din carne
-fara mic dejun ne imbolnavim (si aici era vanturat niste cereale super prelucrate si zaharate pe sub nasul  tuturor…)
-fierul din spanac nu se asimileaza, ia carne
etc
Le recunoasteti, da?

Astazi, s-a ajuns ca multi copii sa nu recunoasca anumite legume … Franta, recunoscuta pt virtutile alimentare si pt speranta de viata inalta (si nivelul de viata ridicat) a facut un studiu pe aproape 1000 de copii 8-12 ani:
– 80% din copii mai adauga zahar/sare in mancare
– 1 din 4 copii nu bea  apa la masa, ci … suc
– 87% din copii nu stiu cum arata o sfecla rosie (considerata de medicii francezi una din cele mai bune legume! )
– majoritatea stiu morcov, praz, pepene dar tot majoritatea nu stiu ce este intr-un cips

http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2013/05/23/01016-20130523ARTFIG00429-les-enfants-ne-reconnaissent-plus-les-legumes.php

In conditiile acestea, in Franta a crescut ingrijorator cantitatea de suplimente alimentare. Evident, ca alimentatia a scazut – calitativ – spre indignarea medicilor. Scandalul a aparut tocmai pt ca valul acesta cu obisnuinta consumarii de suplimente, doctorii francezi atrag atentia ca numarul marit de leziunile hepatice pot fi consecinta tocmai a suplimentelor consumate haotic: prost produse, prost stocate, prost vandute si mai ales prost utilizate.
Un om alimentat echilibrat poate trai fara suplimente, si inca bine. Este vara, va poftim la piata dupa legume si fructe  pline de pamant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge