Am vazut locuri de cumparat cafea – cine venea cu cana lui avea 50 pounds reducere (la Pret a Manger). Ideea mi s-a parut extraordinara, nu ca paharul lor le-ar costa ceva atat de mult, dar ca isi fidelizeaza niste clienti eco-responsabili.
La magazine eram intrebata daca vreau sacosa de la inceput. Am zis nu de fiecare data, sacosa o avui de acasa, dar si rucsacul a fost util.
O punga de migdale si stafide ne-a salvat plictiseala de pe drum. Si e mai simplu de facut decat un sandvwich.
Apa de la robinet e buna la Londra, chiar daca calcaroasa.
Sunt zone fara cosuri de gunoi. In gari si metrouri am pus frumos gunoiul in buzunar de unde a venit, si am plecat mai departe.
Se recicleaza. Gunoaiele si sortarea ne-a dat putin de cap. Pt data viitoare ma pregatesc inainte.
Lumea circula majoritar cu transport in comun: camasi si costume scortoase si laptop pe brat e ceva firesc in metrou, parcari in zone centrale sunt rare, ambuteiaje si coloane de masini nu vazui. E drept ca nici nu am circulat in multe zone.
Metroul este extraordinar de bine adaptat sa fie in folosul omului, chiar daca dateaza de acum 100 de ani. Evident ca usability concept a fost dezvoltat la Londra. Sunt trenuri de metrou fara conductor, evident ca asta e viitorul. Sunt metrouri noaptea (nu toate) – poate ca sunt din alea fara conductor?. Au vagoane mai vechi ca bucurestenii si totusi functioneaza bine – deci se poate repara?. Si cu lucrari ongoing sunt bine amenajate indicatoare sa fluidizeze traficul. Scarile sunt marcate sa fie evident: pe o parte stam, pe stanga sunt cei ce avanseaza.
Keep it Simple and Stupid a fost inventat la Londra.
Oare putem sa aplicam si noi din astea in viata de zi cu zi?
Si in Milano am vazut metrouri fara conductor. A fost pentru prima data cand am intalnit asa ceva, mi s-a parut ciudat. 😀 Ce inseamna in ziua de astazi tehnologia!
Amy recently posted…Gomaj hidratant pentru ten Yves Rocher Hydra Vegetal – pareri dupa utilizare
iti dai seama cat bani se economisesc? Asta permite de a avea metrou inclusiv noaptea.
In Bucuresti nici n-avem peste tot metrou, dar SF-uri de-astea. :))
Amy recently posted…Gomaj hidratant pentru ten Yves Rocher Hydra Vegetal – pareri dupa utilizare
nici marile orase nu sunt acoperite de metrou. Londra e de cateva ori mai mare ca Bucurestiul… dar au extins metroul la ‘tren’ de suprafata.
o femeie recently posted…Londra, la rece, cateva constatari ecologice
Si Milano tot asa are, metrou+tren de suprafata. Ideea este ca ajungi rapid in orice punct al orasului. Bucuresti e o gluma proasta.
Amy recently posted…Gomaj hidratant pentru ten Yves Rocher Hydra Vegetal – pareri dupa utilizare
Si in Paris e linia de metrou 14 fara conductor. Cit despre stanga urci dreapta stai: tot asa e si in zona pariziana.
Faina ideea cu cana de cafea: eu am patit sa se uite urat cand am aparut cu propria cana in loc de paharul lor de carton. Pungile le refuz peste tot si de obicei mi se multumeste.
Elena recently posted…Empatie, simpatie si compasiune
Scrii … “cine venea cu cana lui avea 50 pounds reducere ” … dar cat costa soro o cana de cafea la inglezi?
Nu cumva 50 penny? 😀
Stii nu ca sa hotarat în parlamentul European ca tot ce înseamna plastic sa fie scos din magazine? Ma refer la farfurii, pahare, paie de suc ….. betisoare de curatat în urechi …. tot! Si asta pana în 2022!
Ce zici? O idee buna? 🙂
PENNY! corectez, penny e tot cu p, hihihi, ai dreptate, scuze 🙂 – asa e cand scriu in metrou inghesuita :)))
Cat despre ce decide parlamentul european, sunt la curent, imi pierd timpul mult pe site-urile lor. 😀
Cum sa punem noi chestii din astea in aplicare cand noi am inventat teoria batului de chibrit si tot noi avem darul de a complica totul?!
Laura, chiar nimica nimica din toate astea zici ca nu ai putea aplica?
Metrouri fara conductor sunt in mai multe orase mari. Acum testeaza si mici autobuze fara conductor. Cat despre masini in Londra din cat am inteles ( daca bine am inteles) cei care locuiesc in afara Londrei trebuie sa plateasca sa poata intra cu masina in Londra la care daca mai adugi si parcarea .
Mare parte din oras este cu taxa, din acest motiv este si liber. La periferie se circula, dimineata si seara am vazut masini bara la bara. Dar la pranz era liber, in bucuresti e plin mereu.
Marius recently posted…Nunta de panza – 10 idei de cadouri
Mi se pare cam greu de realizat asa ceva la noi in tara 🙁 Multi dintre noi nu suntem educati in asa fel incat sa putem face asta 🙁 si degeaba am fi pregatiti pentru asa un stil de viata. Nu ajunge
Oh, ar fi minunat ca toti sa isi puna gunoiul in buzunar atunci cand nu au unde sa il arunce. Din pacate nu cred ca ne putem schimba…
unblogcolorat recently posted…Ce am învățat de la conferința ”Provocările primilor ani din viața copilului”
Foarte buna ideea cu cafeaua, asta mi-ar placea sa avem si noi. In Londra traficul este usor fiindca oricum nu ai nevoie de masina, transportul de comun este excelent dar foarte scump. Oysterul pe o zi este cat abonamentul pe o linie aici.
Scump dar bun sau ieftin(gratis pt multi) si inutilizabil, se pare ca astea sunt variantele noastre.
Marius recently posted…Nunta de panza – 10 idei de cadouri
dap, in Londra mare parte din oras e cu taxa pt circulatia masinilor, de aia nu sunt multe; metrou fara conductor am vazut pana si in Lille;
un tip englez cu care m-am conversat la conf de la Tel Aviv era siderat de cantitatea de pahare de plastic folosite si aruncate la ev cu pricina – povestea la o conf unde a fost el, prin Suedia, ca acolo li se dadea la inceputul conf un pahar de sticla cu eticheta cu numele participantului si doar pe ala il foloseai intreaga zi 🙂 fain concept si de aplicat…..
Eu am fost prin Londra si Reading cu jobul, nu ca turist. Reading mi-a placut mult, Londra nu. Din Reading ai trenuri catre Londra, dar dimineata se calatoreste pe scara, intr-o inghesuiala cumplita, timp de jumatate de ora (asta daca stii sa iei treburile rapide, nu pe cele mai lente, care opresc peste tot si fac si mai mult). Deci nici la ei transportul in comun nu e grozav peste tot, depinde de unde pleci si unde ajungi.