Meniu pe 2 saptamani 6-20 octombrie

Cum perioada legumelor si fructelor perisabile e pe sfarsitelea, voi incepe sezonul mersului o data la 2 saptamani la cumpaturi. In anii trecuti mi-a fost complicat si tin minte ca am mancat majoritar gatit (nu e sanatos) , anul asta sper sa imi iasa mai bine.

Meniul pe 2 sapt cuprinde:
-supa de rosii si alte legume uitate de mine in frigider de cateva zile si  nestiute de altii si dar bine ascunse de blender
-ceafa de porcule la gratar
-3 zile salate (mai am naut, branza, si multe ierburi – ca de obicei)
-cartofi la cuptor cu rozmarin, boia, salata de varza alaturi
-cartofi dulci la cuptor cu telemea, salata de varza alaturi
-salata de varza (3 kile de varza, or sa ne creasca urechile ca la magari in aste 2 sapt)
-paste cu broccolli si somon fume X 2
-ciorba de pipote
-hummus (nautul e fiert deja), pasta de peste (am ton si spout)
-lapte si oua si fructe (mere, struguri, portocale, banane, pere) pt mic dejunuri  si altele
-lamai si portocale pt limonada/oranjada /ce o iesi
Backup solution: vom comanda ingrediente pt 3 zile, sau mamali cu br si la, sau orez cu lapte

Din motive evidente  din meniu ne-am dus la piata, si apoi la supermaket. De la supermarket am luat doar orez, cereale, somon fumé, branza tartinabila si paine pt pachet fetei, sosete mie si saci de gunoi. Ca o concluzie, cu cele de la supermarket am adunat mai multe gunoaie decat de la piata.
Plastice de la piata:
-sticlele de lapte
-sticla de must
-punga cu carne (nope, no solution, I tried)
-hartia cerata de la unt
Nu sunt multe, nu pot scadea mai mult (as putea dar eforturile ar fi prea mari asa ca pass).
De la supermarket va pot zice doar atata: gunoaie fara numar fara numar – nu intru in analize pe tema data.

Care e avantajul meniului pe 2 sapt? un weekend mai liber (urmatorul), cumparaturi in cantitati mai mari si pretul total mai mic!! . Pretul  mic e si pt ca avem produse de sezon luate: varza, barabule, cartofi dulci, dovleacul, vinete, struguri etc – sunt la preturi super mici acum. Plus ca reducem la jumatate ocazia de a cumpara de la patiserie (de unde sotul si fata isi iau strudele si covrigi, eu nu ca sunt lessGluten de la doctor zicere pana ies toate analizele de alergii, asa ca ma oftica ca ei mananca fiecare cate 2 strudele cu mere cu atata pofta ca eu intorc spatele sa ma fac ca nu ii vad – noroc ca nu avem patiserie aproape de unde stam 😀 )

Care e dezavantajul? pai mai putina spontaneitate – ma astept la bombaneli de la sot, il voi calma cu un steak de vita in sange (am fost anuntati cand se taie vaca din care primim o parte). Alt dezavantaj e ca a2a sapt vom manca mult mai putine cruditati (noi de cativa ani mancam peste 50% crud, vara chiar mai mult), iarna e mai greu dar trec cele 3 luni, in jur am multi care sunt uimiti ca au analize cu valori mici de vitamina C. Nu ne ingrijoram, corpul face stocuri de vitamina C si D dar doar pe 2-3 luni  – mancatul de legume si fructe crude este suficient, vom completa cu citrice din belsug din noiembrie.
Voi completa cu ultimile recolte din gradina: macris si urzici si frunze de salata, ultimile rosioare, ultimii castraveti, ultimile fasolici verzi le congelez direct.

Timpi: 8-10 dimineatza la piata. Despachetat, spalat frigider si bagat, in paralel copt 2 vinete si 8 ardei grasi si albi, pus resturile culese din frigider la supa, fiert lapte. La 11 am plecat la supermarket (30min). Spalat vase cacalau, facut hummus si curatat legumele coapte – o masa minunata pt mine, la 12 si 15. Iar s-a dus juma de zi.

 

 

12 thoughts on “Meniu pe 2 saptamani 6-20 octombrie”

  1. Intrebarea mea este ce mai puneti la murat, daca toata saptamana rontaiti la varza? Noua salata de varza nu prea ne place, dar pun de o varza fiarta sigur sa imi veni pofta acum.

  2. Pfoai, ce bine suna totul! Mi-ai facut niste pofta de gravida de nu mai pot! Maine ma duc si eu la magazinul romanesc sa investighez de gogonele si varza pt sarmale si trebuie sa gasesc si ceva ciolane bune pt facut piftie. Numai eu mananc din astea la mine in casa, dar nu-i bai, ma sacrific. Slabesc dupa ce nasc.

    1. multumesc.
      Tin meniul asa ca sa ma ajut pe mine. De obicei il tineam pe hartie pe care o pierdeam :))) – acum vad un raport, si chiar vad o evolutie: mai putine plastice, mai putin timp, ies mai bine cu banii.

  3. O idee ca sa-ti potolesti pofta de strudel: fa doar umplutura de mere, si mananc-o asa 🙂 Mie toata sarcina mi-a fost pofta de strudel, placinta cu mere… asa ca-mi faceam mere coapte la cuptor, cu vanilie si scortisoara (ca sa mananc versiunea mai sanatoasa).
    Eu n-as putea sa fac meniul pe 2 saptamani, din simplul fapt ca-s pofticioasa (nu mancacioasa, doar pofticioasa) – imi vin idei pe parcurs, mai vad si cate ceva pe la tv… gen ardei umpluti cu orez si ciuperci plus sos de rosii proaspete, vinete la cuptor cu mozzarella, pizza cu legume si cascaval, prune la cuptor cu scortisoara… si fac cate putin din fiecare, dupa cum imi vine pofta (sunt in continuare insarcinata, ca sa intelegi contextul :)))
    Eu iarna mananc din belsug muraturi (imi pun la murat si varza, si gogonele, si pepeni, si castraveti… iubesc muraturile – pun la murat si vara, in cantitati mici, sa le mananc rapid), citrice, ananas, rodii, mere, plus ce mai am prin congelator (mure, coacaze, zmeura, visine), asa nu duc lipsa de vitamina C… defapt eu nici nu prea racesc iarna… racesc vara 😛 Cand vad oamenii ca iau vit C pastile, nu prea ii inteleg… de ce mai dai banii pe ele, cand exista vit C in atatea fructe si legume…
    Clarra recently posted…Produse testate in august si septembrie – partea 1My Profile

    1. Nu am tv, nu am patiserie aproape , i have no temptations 🙂 dar si cand ajung acasa la sacul de mere… :)))). Merci de idee, bag la cuptor cateva deseara.
      Altfel muraturi si citrice si la mine, sunt usor de procurat. Fructe congelate am putine asa ca duc dorul la visinele alea amintite de tine (coacaze din gradina si cirese de tarte, fiica mea scoate cate un pic si le mananca pe post de inghetata 😀 )

    1. Pipote gasesc ieftine si mi se pare ca se gatesc versatil: fie in ciorbe, fie in pilaf, fie in mancare de pipote (cu multe legume) servit cu mamaliga. Mujdei numai eu, apoi dorm pe canapea 😀 . Inca un lucru ce imi place la pipote e ca iau 2kg si impart in 3, si am 3 ocazii sa le gatesc; fac si cu 2 gaini asa dar mi-e mai lene :))) .
      Din punct de vedere nutritional, pipotele contin mai putine grasimi decat alte parti ale corpului, sunt muschi si putina grasime, ca si pieptul fara piele, dar pretul…

  4. Cartofii la cuptor “îmbrăcați” în tot felul de ierburi sunt preferații mei. Mai ales lângă o salată de varză roșie(sau albă). Yummy… mi-e foame, merg să pregătesc cina :))
    Meniul acesta pare complet și complex. Eu sunt fana supelor cremă. Am dovlecei la congelator din vară, roșii proaspete blenduite în caserole, vinete coapte, ardei roșu de la bunica, tocat potrivit pentru ciorbă, câteva pungi cu vișine pentru prăjituri/torturi/musli. Anul trecut am avut mult dovleac pentru plăcintă, ras, pus la congelator. Mi-a ajuns până în primăvară.

    Îmi place meniul tău. Trebuie să mă organizez și eu astfel, mai des.

    1. bine ai venit aici, Laura.
      Te invidiez pt visinele si vinetele alea coapte.
      Multumesc pt complimentele meniului, din pacate nu are suficiente cruditati a 2a sapt. – eu tin la asta.
      Te incurajez sa scrii si tu meniul, dupa cateva sapt doar cu scris si deja alta imagine de asamblu se construieste. Jurnalul alimentar, de fapt orice jurnal m-a ajutat la evolutie, pt ca o data scrise le pot vedea din exterior si face o imagine obiectiva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge